Kríziskezelés

Egy közösségként rosszul működő osztály nem csak néhány évnyi rossz emléket jelenthet a fiatalnak. Egy sor olyan gátlást, frusztrációt és komplexust nyomhat a diákra, mely egész életére hatással lesz, és csak hosszú idő és sok energia árán szabadulhat meg a jövőben ezektől. Egy jól működő osztály viszont bátor, mások felé bizalommal és tisztelettel forduló, a nehézségekkel szembenézni képes felnőtt lehetőségét adja meg. Nézzünk szembe a válsággal, és kísérjük ki belőle az osztályt, hisz ez külső segítség nélkül csak rendkívül nehezen valósulhat meg!

A krízis okaiként általában a következőket ragadjuk meg: agresszió, széthúzás, csoportcél hiánya, stb. Ezek azonban következmények, nem a valódi okok. A probléma valódi gyökere szinte minden esetben valamilyen hiány: tisztelet, megbecsülés, önértékelés, önbizalom hiánya, mely lehet, hogy csak egy embernél, de lehet, hogy a csoport döntő többségénél jelen van.

  • A program tartalmazza a probléma okainak feltárását tanárokkal történő beszélgetés során és a közösséggel történő élménypedagógiai foglalkozás alapján. Ezek után jön a "diagnózis", amikor is a tanárral és a csoporttal közösen nézünk szembe a problémákkal. Közhely, de sokszor rendkívül sokat segíthet már az is, ha sikerül átbeszélni a dolgokat, hisz a problémát legtöbbször a kommunikáció hiánya okozza. Végigkísérjük a csoportot ezen a folyamaton, felkészítve őket, hogy mihamarabb önmaguktól is megfelelően működhessenek.