Előadók és workshopok

Bagáry Attila: Játék. Élmény! Pedagógia?

[előadás] Tanítható a találékonyság? A célzott játékhasználat és az élménypedagógia felhasználási lehetőségei alsó tagozaton.

Fiam-Szűcs Kata - van der Meer Borbála: Neked milyen volt? Döntést hozni... - Egészségnevelés és bekerüléstámogatás a Semmelweis Egyetemen 

[workshop] Fiatalosság, lendület, elköteleződés, jövőtervezés, ifjúság-fókusz. Ezek a szavak jellemzik a 2019 őszén indult Balassagyarmati Egészségnevelő Program új részelemét, a Balassagyarmati Bekerüléstámogató, 'Egyetemi Utad' Programot. A program célja, hogy a Balassagyarmati 11. osztályos tanulók tisztában legyenek saját képességeikkel és lehetőségeikkel, hogy tudatosabb, jobban átgondolt döntéseket tudjanak hozni jövőjükkel és a további tanulmányaikkal kapcsolatban. Az Bekerüléstámogató program az élménypedagógia módszerére épül mind a saját, mind az önkéntesekkel és a gyermekekkel való munkánkban.

10 önkéntesből álló csapattal dolgozunk kortárs oktatói szemléletben, azaz általában csak néhány év korkülönbség van a segítendő és a segítő fiatal között. Önkénteseink a Semmelweis Egyetemen történő tanulmányaik, és sokszor munka mellett áldozzák idejüket a fiatalokra, ezért friss tapasztalataikkal tudják segíteni a diákokat az életüket meghatározó, továbbtanulással kapcsolatos döntéseikben.


Holdfény Liget: Szabadban - szabadon

[workshop] Két aktivitással készülünk: az egyik a kommunikáción és együttműködésen alapul, főleg az ész és a logika játéka ez. Az időkeret tartása számítani fog. A legfőbb rész az aktivitás után következik. A másik program mozgásos elemekkel is fűszerezett lesz. Az együttműködésnek komoly szerep jut, ugyanakkor a fizikai kihívási szintje már emelkedett. A lényeg itt is a vége.

Kocsis Erik: Nehéz kamaszok?

[workshop] A gyerekekkel való minden napi munkában hogyan tudjuk erőforrásainkat tudatosan kihasználva megtalálni a kulcsot a nehéznek vélt gyerekekhez? Erről indítunk beszélgetést, tudásmegosztást a workshop keretében, melynek alapja a gyermekvédelemben átélt munkatapasztalat, elért sikerek és eredmények, melyeket bárki hasznosíthat.


Márffy Bence: Tanár és YouTuber

[előadás] A diákok jelentős része szeretne videós, véleményvezér, vagy épp e-sportoló lenni a világhálón. ugyanakkor elképzelésük sincs arról, hogy egy ilyen tevékenység mivel jár, milyen veszélyforrásai lehetnek, főleg fiatalon. Márffy Bence, magyar-történelem szakos tanárként videókat gyárt a YouTube felületére, amivel rögtön felhívta magára a figyelmet diákjai számára. Az előadás célja megismertetni az internetes közszereplői életformát és annak összeegyeztethetőségét, előnyeit, hátrányait egy pályakezdő pedagógus szemszögéből.

Pál Laura: Expedíció - az tapasztalati tanulás csúcsa

[workshop] Túrázol a csoportoddal. Nálatok az összes kaja a következő 2 napra, eszköz, még 4 kilométerre a szállás, ami csak egy terebélyes fa alja, és hirtelen leszakad az ég. Mit csinálsz? Örülj, mert most fogod meglátni csapatod igazi erejét!

Az expedíció az élménypedagógia módszertanának legintenzívebb eszköze. Vándortábor, de a folyamatosan fennálló természetes kihívások, a csoport önállósága és önellátása, annak érzése, hogy bármely szituációt a résztvevők csak együtt, egymásra támaszkodva tudnak megoldani, olyan felismeréseket, tanulságokat és fejlődést képes indikálni, melyről tervezett folyamatokban sokszor csak álmodni merünk.

Rapos Vivien: Játékosítás lehetőségei a tanórákon

[előadás] A játékosítás külföldön nagy teret hódított már magának, de Magyarországon is kezdi már a szárnyait bontogatni. A hagyományos módszerek mellett felüdülést jelent nem csak a diákok, hanem a pedagógusok számára is, ha beépítjük akár csak 1-1 tanóra erejéig a játékosítást valamilyen formában. Élményt, kihívást, célokat ad a tanulóknak a tananyag elsajátítása mellett, közben, érdekében.


Szabolcs Gergely: A leeső tantusz - a reflexió és feldolgozás eszköztárának gazdagítása

[workshop] (Részletek hamarosan.)


Tóth Mariann: "Együtt sírunk, együtt nevetünk" - közösen megélt élmények és az érzelmi fejlesztés kapcsolata

[workshop] A magas EQ egyfajta érzékeny állóképesség, amihez jobb szociális kompetencia, kiegyensúlyozottabb személyiség és jobb kognitív képességek társulnak. Megtanulni kapcsolódni annyi, mint sorozatosan újra próbára tenni a kapcsolatot, megtanulni felismerni saját érzelmeinket, empatikusnak lenni, és megoldásokat találni. 


Programunk leírása hamarosan bővül...